Programming

Salam,

Semester ini ana belajar byk trick2 dalam programming. Byk perkara baru yang dipelajari. Dulu hanya tahu buat coding utk website, hari ini dah pandai buat virus, dan virus tu mampu meranapkan laptop sehinggakan kita terpaksa masukkan system baru ( aka format semula) laptop tu.

Dan, akibat terlajak sengal hai tu, (mujur virus tu basic je), ana dah run virus tu dalam laptop ana sendiri :D
Akhirnya, laptop ana tertutup dengan sendirinya, dan mujurlah masa tu musim2 exam, jadi xde assignment tgah running.

Contoh page yg telah di-hack!

Lepastu, ana belajar lagi kod2 untuk create virus yang tugasnya menjahanamkan fail2 termasuk komputer mangsa.Kemudian, ana dapat belajar tentang bagaimana utk "phishing". Boleh digunakan ke atas akaun facebook, maybank2u, akaun bank2 lain, gmail dll.
Kemudian, ana belajar ilmu tambahan bagaimana untuk hack akaun facebook, gmail dan whatsapp tanpa menggunakan "phishing". Macam x baik je kan belajar mende2 ni?

Pelajaran ini ana belajar sewaktu minggu peperiksaan kerana penat sangat memerah otak belajar teori HRM, dan ana pun terus luangkan sdikit masa untuk main code.
At least, lega sikit rasa otak ni dapat tengok nombor2 :)

Kemudian, ditambah dengan kawan2 dalam group hacker Malaysia yang banyak sharing idea untuk hack dan trick2 programming yang best. Tapi, memandangkan ahlinya 90% lelaki, maka banyaklah dikongsi tentang game je. Ceh.

Sekarang dah boleh nak hack2 orang. Wakaka. Hrtu, terhantar virus ke group assignment. Wuargh, x tahula sape yg jadi mangsanya..haha...
Ana ter-hantar virus most basic one, xde la rosak komputer tu, koman2 pun komputer tu shutdown je. haha! ( mcm yg ana running kat laptop ana haritu).

Ada kwn2 yg tahu pasal yg ana beljar ni, x kurg yg paranoid xnak berhubung di online, better melalui telefon call juga face to face..haha. Kan best kalau dunia kita ni realiti dan org tidak terlalu bergantung pada teknologi. Teknologi telah mematikan ukhuwah juga sesetengahnya tu. Allahu..

Ok, pada kawan2 yang nak belajar mende ni, mohon belajar sendiri, ana xnak ajar. Tapi, yang nak ana ajar pun boleh, tapi dengan syarat dan sumpah bahawsanya anda tidak akan gunakannya utk menjahanamkan orang lain. Sebab, selagi korang guna ilmu tak berapa baik tu utk tujuan x baik, cikgunya yang akan dapat dosa berterusan. :(

Ok, syok sendiri kat sini dah lama, maka, angkat kaki dulu k.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Budi Bahasa Budaya Kita
AMARAN-Amalkan prilaku,tutur-kata yang elok dalam komen anda.