Syurga & Usia Kita

Adakah kau tahu?
Bila kita mendambakan dan tahu bagaimana indahnya nikmat syurga itu, pastinya kita minta pada Allah supaya kita dipanjangkan usia agar dapat berbuat kebaikan mengumpul pahala amal dan bertaubat atas dosa2 kita yang dahulu.
Pastinya, kita akan bersungguh2 mencari peluang untuk ke syurga.

Bila kau yakin dengan janji Allah, pastinya kau tidak akan mahu minta kematian datang menjelma sesegeranya ke atas dirimu di saat dirimu ditmpa musibah :'). Pastinya, kau akan minta dipanjangkan usia agar bisa berbakti kepada agamamu dan beramal soleh di dunia ini sedaya mungkin sehingga ke akhir hayatmu.

Alhamdulillah, sehingga ke hari ini, aku masih bernafas di bumi Allah yang terlalu indah untukku lukis, untukku keluhkan..Semuanya indah..
Yang berwajah hodoh, indah juga di pandangan mata..
Yang berakhlak buruk, ia nampak indah bila kau jejak medan tarbiyyah kerana itu ujian buat dirimu
Tidak semua yang disukai itu baik bagi dirimu. Yang kau benci itu kadang itu terbaik buatmu.

Ya Allah, aku mohon dipanjangkan usiaku selagi aku bermanfaat kepada umat manusia di dunia ini. Usah jadikan aku "sisa2" yang tidak berguna sama sekali.
Aku mohon agar sisa2 nyawaku ini diberkati, dan mati (jika bisa) biarlah di jalan dnt juga.
Beri aku peluang untuk bertaubat dan memberat timbangan amalku.

Indeed :')
Ampunkan dosaku ya Allah :')
Cabut nyawaku dalam keadaan yang baik :')

**yg baik ambil, yang tidak baik, mohon lupakan...aseef.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Budi Bahasa Budaya Kita
AMARAN-Amalkan prilaku,tutur-kata yang elok dalam komen anda.