Blood Circulation System & kebesaran Allah S.W.T

Hope yg membaca ni bukanlah orang yg mengenali diri aku.
Ada benda nak luah di sini.

Hebatnya subhnallah.

Ada seorang kawan aku tu, setiap 6 bulan mesti satu lori air untuk mesin dialisis dia dtg depan rumah nak hantar stok kat dia. Kita? Sihat kan?
Dah keluarkan segala sisa itu, ucaplah syukur, kerana ada orang di luar sana, kencingnya sakit, buang air besarnya berdarah dan sakit.  Kita ni, kencing sebaldi,, ucaplah alhamdulillah atas kemudahan yang Allah sediakan kepada kita. :)

"Hari jumaat haritu, baru je ingat nak derma darah kat HM, tiba2, selasa tu bleeding hampir sebanyak 2 cawan coffee cup keluar dari luka kecil ni, pastu, pada hari yang sama, period mari...Allahu..Ya Allah, tolonglah, beri aku peluang walau ini kali yang terakhir berada dalam kalangan manusia yang boleh membantu untuk mereka yang memerlukan di hospital tu.
Itulah..hormon kurang stabil kata ko. Banyak sedih recently, dari minggu exam haritu, benda ni x settle2..sabar je lah...Semoga dengan ujian yg mendesak ni, ibrahnya jauh lebih terserlah."
"Minggu ni, minggu paling banyak darah aku hilang. ~Pertama sebab bleeding yg payah nak berhenti walau luka tu kecik sgt (Kena kat vessel le kot). Bleeding dari luka yang terlalu kecil ni, kenapa sampai menitik2 darahnya? Kenapa sampai dinding bilik air ni boleh bercap dgn darah aku. 
Tisu gulung tu, bercap2 darah aku.Masuk bilik air macam baru lepas lakukan pembunuhan pula tu. 
~Nyamuk beramai-ramai hisap darah aku..habis berbintik2 merah kulit ni, penuh dua2 tangan (MMU dah lama x buat fogging)~Period 2 kali datang dalam tempoh sebulan dengan pendarahan yang luar biasa banyaknya (Kali pertama jadi macamni, dengan tempoh yang lebih dari seminggu hadirnya)..Biasanya 4-6 hari sahaja. (adakah aku semakin "ready" ...)
 Mungkin kali ni Allah nak tarbiyyah aku dengan sesuatu. Supaya aku sentiasa sedar kebesaran Allah S.W.T yang menjadikan segala ciptaanNya tu dengan terlalu sempurna." <---poyo ayat="" i="" punya="">

Ini entah ke berapa punya gumpalan tisu..haha..sorok2 snap kat dlm ofis..
Jika kita perasan, betapa hebatnya ciptaan Allah. Darah kita berlitter banyaknya, namun, dengan adanya sistem peredaran darah yang terlalu sempurn di dalam badan kita, darah tersebut berlari-lari dengan sangat sistematik. Alhamdulilah.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Budi Bahasa Budaya Kita
AMARAN-Amalkan prilaku,tutur-kata yang elok dalam komen anda.