Ukhti2 akbar anda ini milik Allah S.W.T

Sesuatu yang hidup pastinya akan menemui kiamat kecil (kematian). Sesuatu pertemuan pasti akan ada perpisahan.

"Ya Allah. Aku memohon kekuatan dariMu untuk menemui perpisahan yang bakal berlaku ini. Biarpun jasadku jauh, namun, rohku dihubungi dengan doa dari yang masih mengingatiku. Aku juga begitu, biarlah doa mampu menghubungkan kami di kejauhan.


Ya Allah, aku terlalu rindu, sayang dan disayangi. Semoga, aku redha, dan dia redha akan pemergian aku jauh darinya. Aku, dia bakal menyusuri fasa baru kehidupan masing-masing. Perpisahan itu bakal berlaku dengan lebih kerap lagi."
Alhamdulillah, kami semua baru memulakan hidup kami semua, aku juga begitu. Bakal memulakan tugas sbg RA rasmi di sebuah univ, yang memerlukan banyak masa diluar.

Diri kami yg senior, juga dilamar oleh adik2 untuk sentiasa bersama mereka, namun kami tidak mampu berbuat begitu. Juga kami, pastinya memahami kakak2 ana yang bakal meninggalkan kami adik2nya disini atas sebuah tugas membangun berbakti kepada ummah.

Warkah buat adik2 yang selalu bersama:
"Kami takut, takut andai kamu terlalu mengkagumi diri ini, kamilah segalanya untukmu. ataupun aku adalah untukmu. Ingatlah wahai adik, kami ini manusia biasa yang terlalu lemah, dosanya terlalu banyak, sehinggakan tiada yang sempurna buat memuaskan dirimu. Akk minta maaf banyak-banyak. Kami tidak mampu memenuhi kehendak kamu dalam mencari murabbi terhebat seperti yang kau dambakan."



Kami uhty2 akbar anda semua adalah milik Allah S.W.T. Milik Allah. Usah terlalu menyayangi, khuatir nanti kau bakal terluka, kau bakal kecewa.

Sedikit coretan atas tugasan baru semester ini:
"Ana, juga begitu, bakal mengangkat kaki untuk menjalankan permulaan kerjaya ana dalam bidang akademik pengajian tinggi. Peluang kerjaya, dan dalam masa yang sama memberi peluang untuk menyebarkan dakwah usah ditolak. Ana bakal travel banyak ke semua negeri di Malaysia, menetap di setiap negeri dalam masa yang agak lama bagi menyiapkan tugasan yang diberi."

*ana menulis selebarnya walau tiada di antara kalian yang bisa membacanya di laman ini.. :')
**menukilkan tulisan ini sambil senyum panjang~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Budi Bahasa Budaya Kita
AMARAN-Amalkan prilaku,tutur-kata yang elok dalam komen anda.